greek-flag

greek-flag

Όλοι οι λαοί έπεσαν θύματα των ΜΜΕ, αλλά η περίπτωση των Ελλήνων είναι ξεχωριστή. Γιατί; Γιατί οι Έλληνες είχαν τη μοναδική τύχη ανάμεσα σε όλους τους λαούς του κόσμου να κληρονομήσουν τον πιο μεγαλειώδη ανθρω­πο­κεντρικό πολιτισμό. Αυτό όμως σημαίνει ότι κληρονόμησαν και την παιδεία των ανθρώπων που δημιούργησαν τον πολιτισμό εκείνον. Μαζί με τα "μάρμαρα" κληρονόμησαν και τα πρότυπά του. Τα πρότυπα, που τους οδηγούσαν μέσα στο χρόνο, όπως τα αστέρια τους ναυτικούς. Είναι δυνατόν ο λαός, που διέπρεψε "ακολουθώντας" τον Οδυσσέα ή τον Αχιλλέα, να παραδίδει σήμερα τα παιδιά του σε πραγματικούς κοπρίτες, όπως ο Αρναούτογλου, οι "άγαμοι θύτες" ή ο Καφετζόπουλος; Είναι δυνατόν ο λαός, που "γεννήθηκε" από σκληρές και ενάρετες Πηνελόπες, να θαυμάζει τις "τηλεστάρ", οι οποίες διακρίνονται μόνον πάνω στο "σπαθί" των εργοδοτών τους;
[...]
Το ίδιο παράνομες είναι και οι εκπομπές της "παραενημέρωσης" ψυχαγωγικού τύπου. Γιατί; Γιατί κι αυτές εμπίπτουν στους νόμους περί ανταγωνισμού. Τα "πρωϊνάδικα" και οι εκπομπές Life style. Γιατί; Γιατί και εκεί υπάρχουν επαγγελματίες, που, "κατασκηνώνοντας" στα στούντιο, "καπελώνουν" τον ανταγωνισμό. Μάγειρες, μέντιουμ, αστρολόγοι, μανεκέν, τραγουδιστές, μόδιστροι κλπ., "καπελώνουν" τον ανταγωνισμό τους, γιατί έχουν τα μέσα να "κατασκηνώνουν" στο πλατώ. Ποιος μάγειρας, για παράδειγμα, θα συναγωνιστεί τη "συγγραφέα" Βέφα, όταν αυτή έχει την ευκαιρία να διαφημίζεται καθημερινά από την πρωινή εκπομπή; Ποιος τραγουδιστής θα συναγωνιστεί το "κύκλωμα", όταν αυτό επιβάλλεται από την ίδια εκπομπή; Ακόμα και μια "γλάστρα" της εκπομπής βελτιώνει την επαγγελματική της αποτελεσματικότητα. Όταν θα πάει στην επαρχία για μια "αρπαχτή", θα βάλει στο προσωπικό της "portfolio" ανάμεσα στα προσόντα της και την τηλεοπτική της καριέρα. Ακόμα κι αν αποφασίσει να εκπορνευτεί, θα ανεβάσει την "ταρίφα" σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τζάμπα πέφτει στα γόνατα κάθε φορά που βλέπει τον παραγωγό; Τζάμπα κάνει τα τρομερά "ουάου" κάθε πρωί με την τσίμπλα στο μάτι;
[...]
Κάποιος ασήμαντος δημόσιος υπάλληλος ονόματι Λοβέρδος έφτασε στο σημείο να γίνει υπουργός, επειδή για μεγάλο χρονι­κό διάστημα καθόταν κάτω από τον παπαγάλο του Τριανταφυλλόπουλου. Από τη στιγμή που ο παπαγάλος δεν κατέβηκε στις εκλογές, ήταν θέμα χρόνου να το κάνει ο Λοβέρδος. Ο "μέγας" πολιτικός άνδρας, που ξεπήδησε μέσα από τις παπαγαλήσιες κουτσουλιές.
[...]
Αντιλαμβανόμαστε ότι όλα αυτά είναι παράνομα. Οδηγούν στο μονοπώλιο προσώπων και εταιρειών. Γιατί; Γιατί ζούμε στην εποχή της εικόνας. Ζούμε στην εποχή που το να είναι κάποιος αναγνωρίσιμος από τον κόσμο έχει την προβολή του στην αγορά. Κάστανα να πουλάς στο δρόμο, θα γίνεις ο πιο πλούσιος καστανάς της χώρας, αν σε προβάλει η τηλεόραση. Πόρνη να είσαι στο πεζοδρόμιο, θα γίνεις η πιο πλούσια πόρνη της χώρας, αν σε προβάλει η τηλεόραση. Όταν οι διαπλεκόμενοι είναι οι ιδιοκτήτες των μεγαλύτερων εμπορικών οίκων, των μεγαλύτερων ποδοσφαιρικών ΠΑΕ, των μεγαλύτερων εκδοτικών οίκων, των μεγαλύτερων δισκογραφικών εταιρειών κλπ., πώς θα τους ανταγωνιστεί κάποιος αντίπαλός τους, όταν χρησιμοποιούν υπέρ των ιδιωτικών τους συμφερόντων το κρατικό κεφάλαιο; Αγράμματοι να είναι οι συγγραφείς των εταιρειών τους, θα κάνουν "μπέστ σέλλερ". Μουγγοί να είναι οι τραγουδιστές τους, θα κάνουν "σουξέ". Τυφλοί να είναι οι μόδιστροί τους, θα κάνουν "haute couture".
Η ίδια παρανομία αφορά και τους παρουσιαστές αυτών των εκπομπών. Τους παρουσιαστές όλων των παρεμφερών εκπομπών και των τηλεπαιχνιδιών. Παρανομία, που σ' αυτήν την περί­πτωση συνδυάζεται και με ανηθικότητα. Γιατί; Γιατί όλα αυτά τα ανεπάγγελτα παράσιτα όχι μόνον "καπελώνουν" τα υπόλοιπα παράσιτα, αλλά ταυτόχρονα "μολύνουν" την κοινωνία με την επιτυχία τους. Γίνονται επιτυχημένα πρότυπα και προβάλουν τον "παρασιτισμό" σαν προσόν. Διδάσκουν στους νέους να μην μοχθούν για την επιτυχία, αλλά να την επιδιώκουν παρακαλώντας. Διδάσκουν στους νέους να ελπίζουν ότι, αν καταφέρουν να "τρυπώσουν" στην τηλεόραση, θα γίνουν καί πλούσιοι καί διάσημοι. Είτε μιλάμε για άντρες είτε μιλάμε για γυναίκες, αναφερόμαστε στην ίδια συνομοταξία. Τη συνομοταξία των παρασίτων.
Άντρες σαν τον Αρναούτογλου, τον Αθερίδη, τον Μικρούτσικο, τον Καφετζόπουλο κλπ., ήταν επί αιώνες οι καραγκιόζηδες των χανιών και των καφενείων. "Γλείφοντας" και "διασκεδάζοντας" τους θαμώνες, εξασφάλιζαν ένα χαρτζιλίκι και ζούσαν φτωχά την αθλιότητά τους. Είτε με χαρτζιλίκι είτε με σφαλιάρες, οι θαμώνες τούς έδειχναν τι ήθελαν και πότε το ήθελαν από αυτούς. Σήμερα τους πήρε όλους αυτούς η τηλεόραση και τους έβαλε να διασκεδάζουν το πανελλήνιο. Λόγω κλίμακας και τεχνολογίας το χαρτζιλίκι έγινε πλούτος, η σφαλιάρα έγινε ζάπινγκ, η αθλιότητα επάγγελμα και η καραγκιοζιά επιτυχία. Όλα αυτά είναι παράνομα, γιατί εμπίπτουν στους νόμους περί ανταγωνισμού. Με μέσον το δημόσιο κεφάλαιο οι "Αρναούτογλου" καταστρέψανε τον ανταγωνισμό. Πεινάνε πλέον οι καραγκιόζηδες των καφενείων.
Τα ανάλογα συμβαίνουν και με τις γυναίκες τηλεπαρουσιάστριες. Τη Ρούλα, την Ελένη, την Τατιάνα κλπ.. Επί αιώνες αυτού του είδους οι γυναίκες ήταν τα παράσιτα των γειτονιών. Προκει­μένου να πιούν έναν καφέ τζάμπα, "τρύπωναν" στα σπίτια των γειτονισσών. Αυτοεκπαι­δεύονταν στην ψευτοκαλοσύνη και στη γαλιφιά. Ως αντιστάθμισμα του δωρεάν καφέ συνήθως προσέφεραν κουτσομπολιό, σεξουαλικές συμβουλές και απόψεις πάνω στη μόδα. Συνήθως κάθονταν στο ξένο σπίτι μέχρι να επιστρέψει ο άντρας και έφευγαν προτού αυτός τις αρπάξει με τις κλωτσιές. Αυτές οι "κατίνες" έγιναν σήμερα επιτυχημένες "tv-persones". Με μέσον το δημόσιο κεφάλαιο "καπέλωσαν" κι αυτές τον ανταγωνισμό, εφόσον η κουτσομπόλα της γειτονιάς δεν έχει πού να πιει τον καφέ της το πρωί. Καμία "κατίνα" δεν μπορεί πλέον να συναγωνιστεί τη Ρούλα ή την Ελένη στην ποιότητα των "υπηρεσιών" τους και ως εκ τούτου κινδυνεύουν ως κλάδος "επαγγελματιών".
Ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται γιατί όλα αυτά τα σκουπίδια της κοινωνίας έχουν αυτήν την επιτυχία. Όλοι αυτοί μεταφέρουν μέσα σε κάθε σπίτι τα προϊόντα των διαπλεκομένων της εξουσίας με αυτούς της οικονομίας. Όλοι αυτοί οι καραγκιόζηδες δίνουν στους διαπλεκόμενους το μονο­πώλιο της αγοράς. Με "γκρίζες" φιλικού τύπου συμβουλές, με κουτσομπολίστικες "κατινιές", κάνουν μόδα ό,τι εμπορεύονται τα αφεντικά τους. Από αυτόν τον παρανόμως εισπραχθέντα πλούτο προκύπτουν οι πλούσιες χορηγίες στα κόμματα. Πίσω δηλαδή από την "κατινιά" της κάθε Ρούλας ή την "τούμπα" του κάθε Αρναούτογλου μπορεί να κονομάνε οι διαπλεκόμενοι, αλλά αυτοί οι οποίοι πραγματικά κρύβονται πίσω από αυτούς είναι οι άθλιοι που μας κυβερνάνε. Αυτοί οι τελευταίοι μάλιστα είναι οι πραγματικά κερδισμένοι, εφόσον εισπράττουν σε όλα τα επίπεδα. Εισπράττουν είτε άμεσα είτε έμμεσα. Εισπράττουν τις χορηγίες που χρειάζονται, αλλά εισπράττουν και την κοινωνική αποχαύνωση που έχουν ανάγκη και αυτό είναι το χειρότερο.
Είναι το χειρότερο, γιατί απειλεί τη δημοκρατία. Αν δεν υπήρχε αυτή η αποχαύνωση, πώς θα συντηρούνταν τα μονοπώλια της εξουσίας; Πώς θα γινόταν ο Γιωργάκης αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ή ο Κυριάκος βουλευτής, αν δεν εκπαιδευόταν ο πολίτης να λειτουργεί σαν αφελής καταναλωτής; Αν δεν εκπαιδευόταν ν' αντιμετωπίζει τη διαδικασία των εκλογών με την ίδια αφέλεια που αντιμετω­πίζει το telemarketing; Από τα παράσιτα της κοινωνίας, που κατοικοεδρεύουν στα ΜΜΕ, μαθαίνει να τα αντιμετωπίζει όλα σαν προϊόντα. Αυτή είναι η καινούργια τοστιέρα. "Ουάου". Αυτός είναι ο Κυριάκος. Και πάλι "ουάου". Φτάσαμε στο σημείο να κάνει πανελλήνιο διάγγελμα ο καραγκιόζης ο Καφετζόπουλος, για να μας πείσει να ψηφίσουμε τον Γιωργάκη. "Ουάου". Ο ατάλαντος ηθοποιός, που τρώει ψωμάκι επειδή μας προτείνει από πού ν' αγοράσουμε κινητό, ανέλαβε να μας υποδείξει και το "μαγαζί" απ' όπου θ' "αγοράζαμε" πρωθυπουργό.
Το ίδιο όργιο παρανομιών γίνεται και στον τομέα της διαφήμισης. Σχεδόν το σύνολο των διαφημίσεων είναι παράνομο. Γιατί; Γιατί απειλούν την κοινωνική λειτουργία, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση. Θέτουν υπό αμφισβήτηση τις ανθρώπινες αξίες και οδηγούν στην αποκτήνωση του ανθρώπου. Τι σημαίνει αυτό; Το εξής απλό. Όταν, για να πουλήσεις ένα αποσμητικό της πλάκας, εμφανίζεις τον θηλυκό άνθρωπο σαν ένα ζώο, που είναι έτοιμο ν' ακολουθήσει τη "μύτη" του, πραγματοποιείς έγκλημα. Όταν, για να διαφημίσεις ένα λαχείο, εμφανίζεις τον θηλυκό άνθρωπο σαν μια πόρνη, που είναι έτοιμη να παραδοθεί στον πλούτο, πραγματοποιείς έγκλημα.
Ό,τι κέρδισε δηλαδή η ανθρωπότητα μέσα από μια πορεία αιώνων απειλείται, γιατί κάποιοι θέλουν να πουλήσουν σερβιέτες. Η κοινωνία παραδίδεται σε αστοιχείωτα ανθρωπάκια με εξά­μηνες σπουδές σε κάποιο ΙΕΚ της πλάκας. Βάρβαρα ανθρωπάκια, τα οποία ανέλαβαν να εμφα­νίσουν και να προβάλουν τα νέα ανθρώπινα πρότυπα. Αστοιχείωτοι διαφημιστές αναλαμβάνουν να "εξηγήσουν" στην κοινωνία τι είναι ο άνδρας και τι η γυναίκα. Αιώνες πνευματικού κόπου οδήγησαν στη δημιουργία σωστών αντρικών προτύπων, για να έρθει το κουτορνίθι να παρουσιά­σει τον άντρα σαν ανθρωποειδές, που αναζητεί τυφλά το χάμπουργκερ των Goodies. Αιώνες αγώνων και αίματος οδήγησαν στη χειραφέτηση της γυναίκας, για να έρθει το κουτορνίθι να την παρουσιάσει σαν αντικείμενο-ανταμοιβή για τον τυχερό του Λόττο και του Προ-Πο.
Απορεί η κοινωνία γιατί υπάρχει σήμερα η μάστιγα της πορνείας. Αν θέλει να μάθει, ας ρωτήσει τους διαφημιστές και τους εμπόρους γιατί συμβαίνει αυτό. Ας δει κάποιος τις διαφημίσεις μέσα σε μια χώρα και θα καταλάβει τι συμβαίνει. Αυτό είναι πιο εύκολα αντιληπτό σε χώρες μη αναπτυγμένες. Σε χώρες που, λόγω φτώχειας κι αγραμματοσιάς, οι πληθυσμοί τους έχουν μικρότερες άμυνες. Όλες οι υπό ανάπτυξη φτωχές χώρες έχουν μετατραπεί σε πορνεία των Δυτικών, γιατί απλούστατα ήρθαν αντιμέτωπες με τις διαφημίσεις που άλλαξαν τα πρότυπά τους. Όταν πρότυπο του φτωχού κοριτσιού γίνεται το διαφημιστικό πρότυπο, ευνόητα είναι μερικά πράγματα. Θα "ακολουθήσει" τον πλούτο, αγνοώντας το κόστος της όποιας "αντιπαροχής" τής ζητηθεί. Αρκεί να εξασφαλίζει τα "χοτ" κινητά και τα επώνυμα "βρακιά" και αυτό θα "σβήσει" την όποια ανηθικότητα των επιλογών της. Όλες οι πόρνες αυτού του κόσμου, ανεξάρτητα από φυλή, εθνικότητα και χώρο όπου δραστηριοποιούνται, έχουν ένα κοινό μεταξύ τους. Χρησιμοποιούν τα ίδια "trendy" αξε­σουάρ των ίδιων πολυεθνικών. Τα ίδια αξεσουάρ που συγκινούν και τα δικά μας παιδιά.
Οι λακέδες της Νέας Τάξης που μας κυβερνούν και πάλι εισπράττουν από αυτήν την αθλιότητα. Εισπράττουν από την ομοιογένεια απόψεων της κοινωνίας. Πώς αλλιώς θα μετα­τρέψεις τον Γιωργάκη ή τον Κυριάκο σε "πετυχημένους", αν δεν υπάρχει η ομοιογένεια απόψεων που σε βολεύει και άρα αν δεν αλλάξουν τα μέχρι τώρα ισχύοντα κοινωνικά πρότυπα; Πώς θα τους προστατεύσεις από τις αντιδράσεις των ανδρών, αν δεν τους κάνεις "πρότυπα" επιτυχίας; Πώς θα τους εξασφαλίσεις συμπάθεια και βέβαια ψήφους από τις γυναίκες, αν δεν νομιμοποιείς την άποψη περί "επιτυχίας" που σε βολεύει; Από τη στιγμή που το διαφημιστικό σου πρότυπο είναι ο βλάκας που κέρδισε το Λόττο, είναι βέβαιο ότι θα "εισπράξει" και ο Κυριάκος τη δική του "τύχη" στο δικό του κομματικό και "στημένο" Λόττο. Από τη στιγμή που το διαφημιστικό σου πρότυπο είναι η καταναλώτρια των "trendy" αξεσουάρ, είναι βέβαιο ότι θα "εισπράξει" και η ιέρεια του "τρεντισμού" Κουντουρά.

Από παλιότερο άρθρο του Παναγιώτη Τραϊανού με τίτλο:
«Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΦΘΟΡΕΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»

Κατεβάστε το κείμενο σε μορφή PDF

0 ΣΧΟΛΙΑ:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top