greek-flag

greek-flag

Έτσι έγινε και με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Εκεί έγιναν άλλα εγκλήματα. Απλά, για να τα καταλάβει κάποιος, θα πρέπει να γνωρίζει μερικά βασικά πράγματα. Ας προσπαθήσει λοιπόν κάποιος να θυμηθεί την προσφορά αυτής της "κοινότητας" στην κοινωνική λειτουργία. Όσο και να "στύψει" το μυαλό του, δεν θα βρει τίποτε. Ανύπαρκτη σε όλα της. Υποτίθεται ότι εκεί βρίσκεται ο "αφρός" της κοινωνίας. Ο πνευματικός "κόσμος" της χώρας. Η πλέον μορφωμένη μερίδα της ελληνικής κοινωνίας. Οι ειδικοί στην κοινωνική λειτουργία. Οι "ευαίσθητοι" σ' ό,τι αφορά τα κοινωνικά και ατομικά δικαιώματα. Οι "καταρτισμένοι" σ' ό,τι αφορά τη λειτουργία των θεσμών.
Επί τριάντα και πλέον χρόνια το Σύνταγμα —και άρα η Δημοκρατία— υπολειτουργεί, γιατί τα κόμματα "καπέλωσαν" το σύνολο των διατάξεών του. Ας θυμηθεί κάποιος τους πανεπιστη­μια­κούς δασκάλους σε κάποιον αγώνα τους για τη δημοκρατία. Ας θυμηθεί έναν συνταγματολόγο, για παράδειγμα, ο οποίος πληρώ­νε­ται αδρά να καταγγέλλει τα συνταγματικά εγκλήματα που καθημερινά διαπράττουν τα κόμματα των φασιστών. Ούτε ένας από αυτούς δεν διαπίστωσε κάτι "ύποπτο". Στην τηλεόραση όλους αυτούς θα τους δούμε με ένα πολύ συγκεκριμένο "ρεπερτόριο". Είτε θα κατηγορούν την αστυνομία είτε θα υπερασπίζονται το άσυλο είτε θα υπερα­σπίζονται τους "ήρωες" που συνέλαβε η αστυνομία. Πέραν τούτου ουδέν.
Από εκεί και πέρα θα τους ξαναδούμε είτε να ζητάνε χρήματα είτε να "δικαιολογούν" χρήματα. Είτε θα ζητάνε αυξήσεις είτε θα δικαιολογούν σκάνδαλα. Αυτοί ταύτισαν την "ποιότητα" της παιδείας με το ύψος των δικών τους μισθών. Με βάση τη λογική τους η "ποιότητα" της παιδείας βελτιώνεται όχι όταν χτίζονται καλύτερα εργαστήρια, αλλά όταν πληρώνονται καλύτερα οι πανεπιστημιακοί. Αν χτιστεί και κανένα εργαστήριο δεν είναι κακό. Κάποια χρήματα θα προκύψουν και γι' αυτούς ως προμήθεια από τις αγορές του εξοπλισμού. Κάποιον "κολλητό" τους θα βολέψουν με κανένα μετα­πτυχιακό. Κάποια φιλεναδίτσα θα προσλάβουν για παρασκευάστρια.
Όλα αυτά δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα του σχεδιασμού του παπανδρεϊκού κράτους. Τι έκανε αυτό το κράτος, για ν' αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο αυτής της "κοινότητας"; Τους έδωσε χαρακτη­ριστικά συμμορίας. Παρακρατικής συμμορίας. Αυτές είναι δύο έννοιες πολύ συγκεκριμένες και λειτουργούν διαφορετικά.
Η πανεπιστημιακή κοινότητα πάντα ήταν "δεμένη" με το παρακράτος, γιατί πάντα ήταν ουσιαστικό μέρος του. Στην πραγματικότητα ήταν ο ιδεολογικός "καθοδηγητής" του φασισμού ακόμα και στην εποχή της Δεξιάς. Ήταν ένα "φίλτρο", που δεν επέτρεπε στις "ανεπιθύμητες" απόψεις να διαχέονται οργανωμένα στην κοινωνία. Ήταν ο δευτερεύων μηχανισμός, ο οποίος συγκέν­τρωνε ό,τι "απόνερα" άφηνε η εκκλησία, εξαιτίας της αδυναμίας της να ελέγξει τις πιο μορφωμένες μερίδες της κοινωνίας. Ήταν ο μηχανισμός, ο οποίος άμβλυνε τις "γωνίες" που δημιουργούσε η εξουσία στην καθημερινή της λειτουργία. Πανεπιστημιακή κοινότητα υπήρχε και επί Χούντας. Καθηγητές κοινωνικών και πολιτικών επιστημών υπήρχαν και στην εποχή των Συνταγματαρχών. Δεν ανακαλύφθηκαν δηλαδή αυτές οι επιστήμες μετά τη "δημοκρατική" επανίδρυση της Ελλάδας.
Απλά μέχρι τότε όλοι αυτοί οι "επιστήμονες" εξυπηρετούσαν την όποια Χούντα τους πλήρωνε, είτε αυτή ήταν ο βασιλιάς είτε ήταν οι συνταγματάρχες. Μέχρι την "αλλαγή", δηλαδή, η πανεπιστημιακή κοινότητα ήταν μια καθαρά δεξιά παρακρατική οργάνωση, συμπλη­ρω­ματική και παραδοσιακά "κολλητή" της εκκλησίας και βέβαια του βασιλιά. Από την "αλλαγή" και μετά εκτός από παρακρατική οργάνωση έγινε και "συμμορία". Γι' αυτό διαχωρίζουμε τις έννοιες "παρακρατική" και "συμμορία". Η έννοια "συμμορία" έχει μέσα της τα στοιχεία της διαφθοράς και του χρήματος. Αυτή ήταν η βασική αλλαγή που επέφερε η "αλλαγή" και ήταν πολύ ουσιαστική. Ήταν ουσιαστική, γιατί απλά μπήκαν κι άλλοι για άλλους λόγους στο "κόλπο".
Αν μέχρι τότε πρωταγωνιστούσαν στον πανεπιστημιακό χώρο οι δεξιοί παρακρατικοί, από εκείνη τη στιγμή μπήκαν και οι "συμμορίτες" της "Αριστεράς και της προόδου". Η μετάλλαξη δηλαδή της παρα­κρατικής οργάνωσης σε οργανωμένη παρακρατική συμμορία ήταν από τους βασικούς στόχους του παπανδρεϊκού κράτους. Σ' αυτήν τη σύνθεση συμμετείχε με πλήρη δικαιώματα και η σταλινική "πορδή", που ακούει στο όνομα ΚΚΕ. Δεν θα μπορούσε ένα τέτοιο όργανο της "δημοκρατίας" να λείψει στη μοιρασιά μιας τέτοιας "πίτας". Συνέταιροι στο πολιτικό σκηνικό και στα συνδικάτα και συνέταιροι και στο πανεπιστημιακό "κόλπο".
Αυτή η αλλαγή σε πρόσωπα και πρακτικές φάνηκε σε όλους τους τομείς της λειτουργίας της πανεπιστημιακής κοινότητας. Μέχρι την "αλλαγή" υπήρχαν κάποια "ψήγματα" αξιοκρατίας μέσα στην πανε­πι­στη­μιακή κοινότητα, εφόσον υπήρχε η πλειοδοτική λογική ομοϊδεα­τών απέναντι στην "άνωθεν" εξουσία. Ο κάθε πανεπιστη­μιακός δήλωνε την "πίστη" του στην εξουσία και από εκεί και πέρα αγωνι­ζόταν μόνος του για τη διάκρισή του.
Αγωνιζόταν στον τομέα δραστηριοποίησής του, έστω και στο επίπεδο όπου δεν γινόταν ενοχλητικός για την εξουσία. Έστω και ανάμεσα σε ομοϊδεάτες προσπαθούσε να διακριθεί σε ένα βασικό ατομικό επίπεδο. Δεν περίμενε "βοήθεια" από συναδέρφους και δεν έδινε "τέτοια" πέρα από την κοινή ιδεολογική "πλατφόρμα". Αυτήν την ατομικότητα την υποβοηθούσε το σύστημα. Είχε ανάγκη το σύστημα από μια καλή επιστημονική "βιτρίνα" και ενθάρρυνε τον ανταγωνισμό των επιστημόνων. Από τη στιγμή που το σύστημα εξασφάλιζε την ιδεολογική τους "πίστη", τους έλεγχε αυστηρά για την επιστημονική τους κατάρτιση. Δεν είχε πρόβλημα να το κάνει και το έκανε. Έστω και υπό αυτές τις συνθήκες υπήρχε έλεγχος. Δεν αρκούσε να είσαι μόνον δεξιός, για να καταλάβεις μια πανεπιστημιακή έδρα, γιατί απλούστατα υπήρχαν κι άλλοι δεξιοί που την διεκδικούσαν.
Το ΠΑΣΟΚ, για να ελέγξει την κατάσταση μετά την κατάληψη της εξουσίας, αυτήν την κατάσταση την άλλαξε. Για ν' αποκτήσει τον έλεγχο αυτής της κοινότητας, "έσπρωξε" δικούς του ανθρώπους. Τους "έσπρωξε", εφόσον δεν μπορούσε να τους επιβάλει με δια­φορετικό τρόπο. Στην κυριολεξία τους πήγε στις έδρες με το "καροτσάκι". Επιστημονικώς ανεπαρκείς νεοφώτιστοι "σοσιαληστές", κνίτες και ρηγάδες "κατέκτησαν" τις έδρες μέσα σε μια νύχτα. Μόνον στην Κούβα του Κάστρο έγινε κάτι ανάλογο και όχι σε κράτος που απλά άλλαξε κυβέρνηση μέσω εκλογών. Με αυτόν τον τρόπο το ΠΑΣΟΚ κράτησε τον παρακρατικό χαρακτήρα της "κοινότητας", εφόσον διατήρησε τον απόλυτο κομματισμό μέσα σ' αυτήν, αλλά ταυτόχρονα τους έδωσε και χαρακτηριστικά "συμμορίας". Τους έδωσε τη δυνατότητα να συνθέσουν συντεχνιακά συμφέροντα. Τους έδωσε τη δυνατότητα να "αυτοδιαχειρίζονται" την κατάσταση.
Οι πανεπιστημιακοί είχαν ανάγκη την εξουσία και η εξουσία είχε ανάγκη τους πανεπιστημιακούς. Οι πανεπιστημιακοί την είχαν ανάγκη, γιατί χάρη σ' αυτήν έκαναν ακαδημαϊκή καριέρα. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν είχαν ούτε καν τα τυπικά προσόντα για τις θέσεις που κατέλαβαν. Οι περισσότεροι από αυτούς πρώτα διορίστηκαν καθηγητές και μετά συγκέντρωσαν προσόντα διορισμού στη θέση καθηγητή. Έδρες στατικής δόθηκαν σε "επιστήμονες", όχι επειδή διακρίθηκαν στον τομέα τους μέσω δημοσιεύσεων εργασιών τους σε επιστημονικά περιοδικά, αλλά επειδή είχαν "αντιδικτατορική" δράση. Έδρες χειρουργικής δόθηκαν σε "επιστήμονες", όχι επειδή επινόησαν νέες μεθόδους, αλλά επειδή συμφώνησαν τα κόμματα της "Αριστεράς και της προόδου" να στηρίξουν το ΠΑΣΟΚ και τα φοιτητόσκυλα ψήφισαν με απόλυτη υπακοή.
Με τον τρόπο αυτόν καθηγητές πανεπιστημίου έγιναν άνθρωποι, οι οποίοι δεν δικαιούνταν να γίνουν ούτε απόφοιτοι πανεπιστημίων. Μέλη της Ακαδημίας Αθηνών έγιναν άνθρωποι, οι οποίοι μπορεί ως μοναδικό "επιστημονικό" προσόν να είχαν κάποια "μακρά" φιλία με κάποιον Μητοστάκη ή Παπανδρέου. Ήταν θέμα χρόνου αυτοί όλοι —για λόγους προσωπικής τους ασφάλειας— να "φλυαρούν" μόνον με τη σιωπή τους. Ύφος καρδιναλίων, αλλά γνώσεις μυλωνάδων. Φάτσες λεόντων, αλλά καρδιές περιστεριών. Μονίμως απόντες από το σύνολο των κοινωνικών αγώνων. Μονίμως απόντες από το σύνολο των κοινωνικών εξελίξεων. Εκνευριστικά παρόντες μόνον μπροστά στα γκισέ του δημοσίου για το κρατικό "συσσίτιο". Αύριο να μπει "λουκέτο" στην Ακαδημία Αθηνών, δεν θα το καταλάβει κανένας. Οι "μεγάλοι" πνευματικοί άνδρες της χώρας δεν θα λείψουν σε κανέναν. Μόνον οι ταμίες που τους πληρώνουν θα καταλάβουν την απουσία τους.
Όλοι αυτοί είχαν ανάγκη την εξουσία και η εξουσία αυτούς διευκό­λυνε, καταργώντας όλους τους μηχανισμούς ελέγχου στην πανε­πι­στη­μιακή λειτουργία. Οι πανεπιστημιακοί της "αλλαγής" δεν μπορού­σαν ν' αντέξουν τον παραμικρό έλεγχο. Δεν άντεχαν έλεγχο ούτε για την ποιότητά τους σ' ό,τι αφορά τους διορισμούς τους ούτε σ' ό,τι αφορά την καθημερινή τους εργασία ως ανώτατοι "εκπαιδευτές". Η εξουσία τους απάλλαξε από κάθε έλεγχο, ζητώντας τους ως "αντιπαροχή" την απόλυτη υπακοή. Ζητώντας τους να παρεμβαίνουν μόνον όταν τους χρειαζόταν η ίδια. Όταν χρειαζόταν κάποιο "άλλοθι" ή όταν χρειαζόταν να "δικαιολογήσει" τις συμπεριφορές της. Τα πανεπιστημιακά κομματόσκυλα ήταν πάντα πρόθυμα να την εξυπη­ρε­τήσουν. Μικροί τραυλοί Σημίτηδες και Βέλτσοι, οι οποίοι το μόνο που κατάφερναν, όταν μιλούσαν στον λαό, ήταν να κάνουν το τηλεκοντρόλ την πιο χρήσιμη οικιακή συσκευή.
Αυτή η κατάσταση τους έδωσε χαρακτηριστικά κλειστής "συμ­μορίας". Στην κυριολεξία μια "μαφία", η οποία δεν ελέγχεται από κανένα θεσμικό όργανο της Πολιτείας και μέσα της βασιλεύει η αναξιοκρατία και ισχύει ο νόμος της "ομερτά". Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, χωρίς να φοβάται, γιατί και ο συνάδερφός του όχι μόνον θα τον καλύψει, αλλά και θα το επαναλάβει και ο ίδιος, εφόσον αποδειχθεί "επιτυχές". Ο ένας εξυπηρετεί τον άλλο από τη θέση του, εφόσον όλα είναι "δανεικά". Όπου όμως υπάρχει συμμορία υπάρχει και αναξιοκρατία και αυτό έχει ένα αντίστοιχο κοινωνικό κόστος.
Ποιο είναι αυτό το κοινωνικό κόστος στην περίπτωσή μας; Οι διορισμένοι —με τις ψήφους των κομματόσκυλων του φοιτητικού κόσμου— και άρα ανάξιοι επιστήμονες "ανατριχιάζουν" μπροστά στην αξιοκρατία. Τα καλύτερα "μυαλά" της χώρας εδώ και τριάντα χρόνια αναγκάζονται σε μετανάστευση, γιατί χαλάνε την "πιάτσα". Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα κινδυνεύουν με διάλυση, λόγω έλλειψης ανταγωνιστικότητας, γιατί οι καθηγητές, θέλοντας να διασφαλίσουν τα συντεχνιακά προνόμια, ευνοούν μόνιμα τα κομματόσκυλα που τους στηρίζουν. Τέτοια κομματόσκυλα του φοιτητικού κόσμου ευνοούνται μονίμως και αυτοί είναι που ετοιμάζονται να κάνουν πανεπιστημιακές καριέρες με τις "ευλογίες" όχι της επιστήμης αλλά της ΔΑΠ, της ΠΑΣΠ και της ΚΝΕ.
Έχοντας εξασφαλίζει τις άμυνές τους, μπορούν και εκτελούν απερίσπαστα το εκπαιδευτικό τους "λειτούργημα". Από τότε μέχρι σήμερα αυτοί οι άνθρωποι "πρωτοπορούν" σε συγκεκριμένους τομείς. Τομείς της υγείας και της οικονομίας. Κατά τη γνώμη μας είναι "πρωτοπόροι" σε θέματα υγείας. Ασθένειες, οι οποίες μαστίζουν τον Πλανήτη, έχουν νικηθεί στην Ελλάδα από τους Έλληνες πανεπιστη­μιακούς. Οι Έλληνες πανεπιστημιακοί έχουν νικήσει ασθένειες όπως ο καρκίνος, η παραπληγία, η σκλήρυνση κατά πλάκας και γενικά ό,τι περιγράφει ο όρος "ανήκεστος βλάβη". Έχουν εφεύρει πρωτο­πο­ριακές θεραπευτικές μεθόδους εξπρές για όλες αυτές τις φοβερές και τρομερές αρρώστιες. Απλά είναι "κρυψίνοες" και δεν αποκαλύπτουν τα μυστικά τους στον κόσμο.
Η απόδειξη αυτού που λέμε είναι εύκολη και γίνεται εμμέσως, εφόσον υπάρχουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Ο καλύτερος τρόπος, δηλαδή, για ν' αποδείξει κάποιος την αποτελεσματικότητα μιας θεραπείας, είναι το αποτέλεσμα. Ποια είναι η απόδειξη αυτών που λέμε; Τα παιδιά των πανεπιστημιακών συνήθως απολαμβάνουν τέτοιου είδους "ειδικών" θεραπειών. Όταν τα παιδιά των υπόλοιπων Ελλήνων βγάζουν τα μάτια τους στο διάβασμα, προκειμένου να περάσουν σε μια καλή σχολή, τα παιδιά των πανεπιστημιακών δεν κοπιάζουν, αλλά ρισκάρουν. Ρισκάρουν την υγεία τους.
Γράφονται στα Πανεπιστήμια των διαφόρων Ρουμανιών και Βουλ­γα­ριών της περιοχής των Βαλκανίων και ξαφνικά αποκτούν "βλάβες". Ανήκεστες βλάβες. Δεν φοβούνται όμως, γιατί οι γονείς τους είναι οι καλύτεροι "θεραπευτές" στον κόσμο. Μεταγράφονται στα ελληνικά πανεπιστήμια σαν καρκινοπαθείς και παραλυτικοί και μέσα σε λίγους μήνες αποκτούν τρομερή υγεία. Αρκεί να εξασφαλίσουν τη μετα­γραφή και μετά τρέχουν στην κυριολεξία με τα "κρεβάτια" τους, όπως ο θεραπευμένος παραλυτικός των γραφών.
Αν οι πανεπιστημιακοί δεν ήταν τόσο καλοί "θεραπευτές", θα τους λυπόμασταν κιόλας. Δεν υπάρχει σπάνια και θανατηφόρος αρρώ­στια, που να μην έχει χτυπήσει "αλύπητα" τα παιδιά των Ελλήνων πανεπιστημιακών. Μιλάμε για μια πραγματική "κατάρα" του λειτουργήματός τους. Απλά είναι τα πράγματα. Εκμεταλλευόμενοι τα συντεχνιακά προνόμια, έχουν δημιουργήσει οικογενειακές "παρα­δόσεις" στην ακαδημαϊκή καριέρα. Από το κομματικό "παράθυρο" μπήκαν στα Πανεπιστήμια οι ίδιοι και "διακρίθηκαν" μέσα σ' αυτά και το ίδιο "παράθυρο" διατηρούν ανοικτό και για τα παιδιά τους.
Ανάλογες πρωτοποριακές μεθόδους έχουν εφαρμόσει και στον τομέα της οικονομίας. Αν η βαρύτητα επηρέαζε αρνητικά την υγεία των εργαζομένων, πρώτοι απ' όλους θα το είχαν ανακαλύψει οι πανεπιστημιακοί και θα το είχαν "μετρήσει", για να το αποτυπώσουν σε κάποιο επίδομα. Δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να προστεθεί ως επίδομα στον μισθό τους και να τους έχει διαφύγει.
Ως εργαζόμενοι μπορεί να είναι ανεπαρκείς, αλλά τα δικαιώματα των εργαζομένων τα γνωρίζουν απόλυτα. Τα ανάλογα τους χαρα­κτηρίζουν και σε όλους τους υπόλοιπους τομείς του οικονομικού "αποκρυφισμού". Όταν αυτοί "ροκάνιζαν" τα ευρωπαϊκά κονδύλια, οι υπόλοιποι Έλληνες δεν γνώριζαν καν ότι υπήρχαν τέτοια κονδύλια. Όταν αυτοί αγόραζαν με δημόσια χρήματα στρέμματα ολόκληρα από μοκέτες και κατακόκκινες Φεράρι, οι υπόλοιποι Έλληνες νόμιζαν ότι "διαπλέκονται", επειδή επιτύγχαναν έναν απλό διορισμό στο δημόσιο.
Δεν υπάρχει Πανεπιστήμιο στη χώρα, που να αντέχει την εισαγ­γελική έρευνα. Όταν δεν αντέχεις τέτοια έρευνα, αναγκαστικά υποκύ­πτεις και στην εξουσία, η οποία μπορεί να σε απειλήσει με μια τέτοια έρευνα, κάθε φορά που απειθαρχείς. Θεωρητικά η πανεπιστημιακή κοινότητα είναι το "μυαλό" της κοινωνίας. Το "μυαλό" που θα ανακα­λύψει, θα αναδείξει και θα επιλύσει τα προβλήματά της. Πώς όμως θα το κάνει αυτό, όταν για τα προβλήματα της κοινωνίας είναι υπεύθυνη η φασιστική εξουσία και οι πανεπιστημιακοί την έχουν ανάγκη;
Αυτό είναι το όλο θέμα. Φοβούνται την εξουσία και γι' αυτό δεν μπορούν να την αμφισβητήσουν, ακόμα κι όταν κάνει προφανή εγκλήματα εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Την φοβούνται, είτε γιατί θα τους διώξει με τις κλωτσιές από τις θέσεις τους ως ανάξιους "καταληψίες" είτε γιατί θα τους κλείσει φυλακή ως κλέφτες. Ποιους εργάτες και ποιους αγρότες θα τρέξουν να υπερασπιστούν οι πανεπιστημιακοί κοινωνικοί "επιστήμονες"; Για ποιο πραξικόπημα θα κατηγορήσουν τις σημερινές κυρίαρχες οικογένειες των κομματαρ­χών, που λυμαίνονται τη χώρα; Ποιο παραδικαστικό κύκλωμα θα καταγγείλουν, όταν εξαιτίας αυτού του κυκλώματος είναι οι περισ­σότεροι από αυτούς έξω από τις φυλακές; Ποια διαφθορά θα καταγγείλουν, ως το βασικό αίτιο της σημερινής κοινωνικής "σήψης", όταν η διαφθορά ξεκίνησε από τα ίδια τα Πανεπιστήμια; Τα βόρεια προάστια είναι ακριβά και τώρα που έμαθαν οι πανεπιστημιακοί να τα κατοικούν, δυσκολεύονται στην ιδέα ότι με τη στάση τους μπορεί να τα εγκαταλείψουν.
Σ' αυτήν τη σχέση αλληλεξάρτησης και εκβιασμών μεταξύ εξουσίας και πανεπιστημιακής κοινότητας στηρίζεται όλος ο σχεδια­σμός του παπανδρεϊκού κράτους. Ο σχεδιασμός, που οδηγεί οργανωμένα το σύνολο της κοινωνικής αντίδρασης πάνω στην αστυ­νομία. Γι' αυτόν τον λόγο χρησιμοποίησαν ολόκληρο τον μηχανισμό εκπαίδευσης.
Από την "κορυφή" των Πανεπιστημίων μέχρι τα δημοτικά σχολεία υπάρχει κοινή "γραμμή" αντίληψης των πραγμάτων. Από τους "καρδινάλιους" των Πανεπιστημίων περνάει η "γραμμή" στους "πα­πά­δες" των δημοτικών σχολείων. Ο φασισμός, μέσω του κομμα­τισμού, "δείχνει" στους Έλληνες αυτά τα οποία τον εξυπηρετούν. Από τον "διάσημο" πανεπιστημιακό μέχρι τον τελευταίο δάσκαλο κάποιου ορεινού χωριού όλοι "δείχνουν" την αστυνομία. Για να διευκολυνθούν στο "τσουβάλιασμα" του ελληνικού λαού, έβαλαν τον κομματισμό και μέσα στη μαθητική κοινωνία. Ξεχώρισαν δηλαδή τα παιδιά των φασιστών, όπως κάποτε τα ξεχώριζε η Εκκλησία με τα "εξαπτέρυγα".
Τα περίφημα "δεκαπενταμελή" συμβούλια των μαθητών γι' αυτόν τον λόγο "ανακαλύφθηκαν". Περνούν την "παθογένεια" του φασισμού και στις επόμενες γενιές. Δημιουργούν συνθήκες, οι οποίες οδηγούν στην ομαλή διαδοχή των γενιών μέσα στο φασιστικό περιβάλλον. Με αυτά τα δήθεν δημοκρατικά "συμβούλια" περνούν μέσα στον μαθη­τικό "κορμό" τις κομματικές και άρα φασιστικές γραμμές και ελέγχουν τα πάντα. Ελέγχουν τόσο τους λόγους της κοινωνικής αντίδρασης —εφόσον αυτοί καθορίζουν αυθαίρετα το "σωστό" και το "λάθος"— όσο και τα πρόσωπα, τα οποία θα αναλάβουν να εκφράσουν τα "σωστά" και τα "λανθασμένα". Ελέγχουν δηλαδή την κοινωνία στο σύνολό της. Από τα "εκκολαπτήρια" και την "εκτροφή" μέχρι την τελική "σφαγή".
Αυτοί διέλυσαν το σύστημα παιδείας συνειδητά, γιατί αυτό εξυπηρετούσε τους φασίστες και τους ίδιους προσωπικά. Γιατί; Διότι αυτό συνέφερε όλη την εκπαιδευτική "συμμορία", από την κορυφή μέχρι τη βάση. Αυτόν τον στόχο εξυπηρετεί η σημερινή αθλιότητα, η οποία χαρακτηρίζει το ελληνικό σύστημα παιδείας. Απλά, για τον κάθε στόχο επέλεξαν την αντίστοιχη πολιτική. Διαφορετικά διαλύθηκε το σύστημα της μέσης εκπαίδευσης και διαφορετικά το σύστημα της βασικής εκπαίδευσης. Αυτό είναι λογικό, εφόσον η κάθε βαθμίδα έχει διαφορετικό λόγο ύπαρξης και άρα διαφορετικό στόχο.

Από το άρθρο του Παναγιώτη Τραϊανού:   «ΤΟ ΧΩΝΙ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»
Κατεβάστε το κείμενο σε μορφή PDF

0 ΣΧΟΛΙΑ:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top